Goeienavond beste lezer, In trumpiaanse tijden, waarin alles telkens weer het grootste of het beste moet zijn, ben je als organisator haast een loser als je festival niet uitverkoopt. Live is Live verkoopt dit weekend nochtans niet uit. Werchter Boutique evenmin. En voor Couleur Café zijn er nog tickets te koop voor zondag. Maar moeten we dat nu echt erg vinden dat niet alle kaartjes de deur uit zijn? Het is toch leuker om adem- en bewegingsruimte te hebben dan als transistors op een microchip te zitten? Of om een kwartier voor een concert begint aan een podium te kunnen arriveren in plaats van een uur op voorhand al te moeten aanschuiven?
Een mensenmaat is zoveel aangenamer dan de maximummaat. En een organisator die rekent op het maximaal haalbare om uit de kosten te komen, is geen ondernemer, maar een gokker. |