Wirtualnemedia.pl- newsletter
Marketingowcy biorą pod uwagę przebranżowienie. “Chcą mieć plan awaryjny”. Republika planuje czwarte studio.
Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
 
 
 
Newsletter

Marketingowcy szukają nowych opcji zawodowych

Praca poza branżą jako plan awaryjny

Punktem wyjścia mojego artykułu było badanie Resume Builder, zgodnie z którym przedstawiciele pokolenia Z w USA planują zrezygnować ze studiów i pracować w zawodach technicznych lub rzemieślniczych. Postanowiłam sprawdzić, czy marketingowcy z naszego rodzimego podwórka kierują się podobnymi pobudkami. W jednej z rozmów usłyszałam, że ludzie po prostu zaczynają być ostrożni i chcą mieć plan awaryjny.

I tak specjalistka od social mediów Justyna jest aktualnie na kursie instruktora jogi, a jej koleżanka po fachu podjęła studia prawnicze. Justyna tłumaczy, że nadal chce pracować w branży, bo to uwielbia, ale też woli być „podwójnie ubezpieczona”, mieć jakąś dodatkową możliwość zarobku.

Inny rozmówca, co prawda niezakładający schyłku marketingu, w sytuacji kryzysowej zostałby spawaczem, ewentualnie specem od hydrauliki i elektryki. Padło także optymistyczne stwierdzenie, że połączenie rzemiosła ze smykałką marketingową, może być mocną kartą przetargową w walce o klienta. Kto wie, może to szansa dla wielu marketingowców, którzy z własnej woli lub pod presją, zaczną rozglądać się za nowym pomysłem na siebie.

Wszystkie te historie wraz z wnioskami i szerszym kontekstem znajdziecie w moim artykule, który może być przyczynkiem do weekendowej refleksji: „co dalej?”.


Kinga Walczyk

dziennikarka Wirtualnemedia.pl


PS Pamiętaj, że jeśli masz newsa, którym chcesz się z nami podzielić (anonimowo bądź nie) czekamy tutaj: redakcja@wirtualnemedia.pl

Marketingowcy myślą o zmianie branży. "Chcą mieć plan awaryjny"
 
Przedstawiciele pokolenia Z w USA planują zrezygnować ze studiów i pracować w zawodach technicznych lub rzemieślniczych. Najczęstsze motywacje to unikanie długu studenckiego oraz mniejsze ryzyko zastąpienia przez sztuczną inteligencję. Sprawdziliśmy, czy marketingowcy z naszego rodzimego podwórka kierują się podobnymi pobudkami. - Ludzie po prostu zaczynają być ostrożni i chcą mieć plan awaryjny - stwierdza jedna z naszych rozmówczyń. więcej
 
 
Polska spółka Google zarobiła i zatrudnia rekordowo. Ile płaci podatku?
 
Spółka Google Poland w 2024 roku zwiększyła przychody o jedną piątą do 1,53 mld zł, zarabiając na czysto prawie 130 mln zł. Zatrudnia już 1,7 tys. pracowników. więcej
 
 
Republika planuje czwarte studio. Co z wozem transmisyjnym?
 
Niebawem Republika zacznie prace nad czwartym studiem w swojej siedzibie. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, znajdzie się tam m.in. kuchnia na potrzeby śniadaniówki. Dobiega końca zbiórka na wóz transmisyjny. Jarosław Olechowski, szef wydawców stacji zdradza nam, że niekoniecznie będzie to jeden pojazd. więcej
 
 
Rusza "Dzień Dobry Wakacje". Kto poprowadzi?
 
W sobotę 28 czerwca ruszają wydania "Dzień Dobry Wakacje", które w lipcu i sierpniu będą emitowane w porannym paśmie stacji w weekendy. Grono gospodarzy śniadaniowego programu TVN w wakacyjnych wydaniach pozostaje bez zmian.  więcej
 
 
Na prasie da się zarobić. Zysk Kolportera o połowę większy
 
Zajmujący się głównie dystrybucją i sprzedażą prasy Kolporter w 2024 roku zwiększył przychody o ponad 9 proc., osiągając o 4,6 mln zł wyższy zysk netto niż przed rokiem. Wehikuł inwestycyjny Krzysztofa Klickiego dostanie prawie 19 mln zł dywidendy. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Dlaczego w Polsce nie ma tytułów i portali dla mężczyzn? Kobiece są... 127 razy większe więcej
 
W telewizji operatorzy kamer mają lepiej niż dziennikarze? ,,Walka o każdy dyżur" więcej
 
Mediaworker - to dziś komplement czy obelga? "Są pompą medialnego systemu" więcej
 
Jak technologia zmienia media i reklamę? Za nami kolejna edycja BRAND NEW(S) więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ